BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 18 August 2011

Resahnya jiwa meniti hari

Assalamualaikum. . . .
hrm, pertama-tamanya dan selamanya hnya kpd Mu kami menyembahkan diri, memperhambakan diri kami sebagai hamba Mu yang penuh dengan kekurangn dan keburukan. Sesungguhnya jika bukan kepada Mu, kepada Siapalah lagi harus kami mengharap? Terlalu banyak nikmat yang engkau kurniakan kepada Kami, sehingga kami terleka daripada mengingati Mu Ya Allah..
terasa lama dah x update blog ini. 1st bukak sminggu lps, tgk2 ada 2 jer berita kat blog nie..ape bleh buat, masalah demi masalah datang menguji minda dan jugak iman..huhh! 
rsanya ada baek blog ini d manfaatkn kpd smua..moga2 sgala perkongsian yang d berikan menjadi kekuatan utk diri ini terutamnya dan seterusnya kpd smua insan yang bergelar manusia..
_____________________________________

hari ini terasa dunia ini semakin hampir kepada penghujungnya. detik yang berlalu terasa lajunya hari berganti hari. adakah ianya satu pengakhiran ataupun adakah ianya hanyalah sebuah permulaan kepada kita? 
yang pastinya hari-hari yang kian lama kian terasa suramnya tanpa kelibat orang-orang yang tersayang.
........................................
Sesungguhnya daripada Mu kami dijadikan, dan kepada Mu jualah kami akan dikembalikan.
selama hampir 2 semester lebih kita bersama, dalam setiap suka dan duka yang kita harungi bersama. dari hari pertama perkenalan sehingga lah detik dan waktu ini, tidak dapat aku lupakn walau sesaaat. apa yang terjadi diantara kita. moga segalnya adalah rahsia yang terindah diantara kita.

 (1)Diri mu tidak kenal erti penat dan lelah, sentiasa sabar mendidik anak bangsa, semoga satu hari semuanya adalah pejuang-pejuang Islam yang digeruni dan ditakuti.
(2)Dengan senyuman yang sentiasa terukir dibibir, tidak pernah menggambarkan walau sedikit kesedihan yang dihadapi, menyusahkan lagi untuk di mengertikan apakah maksud tersurat atau yang tersirat yang ada padanya?


akhirnya, akan meninggalkan jiwa yang kian kekosongan dengan penuh tanda tanya dan seribu persoalan.
semoga semuanya adalah yang terbaek buat diri keduanya..kiriman doa pengubat jiwa, moga diri sentiasa tabah dalam apa jua situasi~


0 comments: