BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 9 September 2011

Jalan Mana Yang Anda Inginkan?

Mengapa anda memilih jalan yang penuh dengan onak berduri untuk sampai ke sesuatu puncak, sedangkan anda mengetahui jalan yang anda pilih itu akan menyukarkan dan menyakiti anda untuk sampai kepuncak tersebut walaupun jalan yang anda pilih itu adalah jalan yang singkat.


 Sekalipun anda sampai ke puncak tersebut, anda sedikitpun tidak akan dapat merasai kebahagiaan itu. Yang anda temui hanyalah penyesalan demi penyesalan melalui kepenatan yang anda tanggung selama anda berusaha. 

Tetapi, jika anda sabar dan tabah menempuh jalan yang jauh perit perjalanannya untuk sampai ke puncak tersebut tanpa berusaha sedikitpun untuk melalui jalan yang singkat itu tadi, anda akan temui kebahagiaan demi kebahagiaan yang tidak pernah anda sangka-sangka sepanjang perjalanan anda menuju kepuncak tersebut.


 Dan apabila anda sampai ke puncak, anda akan berperasaan bahawa dunia ini adalah milik anda, untuk anda, selamanya kebahagiaan yang anda kecapi itu berada pada diri anda.

Jalan manakah yang menjadi pilihan hati anda? Segalanya ada pada diri anda. Segalanya terletak pada diri anda. Tepuk dada, tanya Iman. Tempuhilah lorong-lorong berliku yang penuh dengan perit pahitnya, kerna Syurga itu sesuatu yang sangat Mahal.


p/s : jika ada tersalah, sila bagi komentar~saya budak baru belajar.wsslm

0 comments: